Har du lyst til at arbejde med kvalitetsarbejde, hvor den danske kvalitetsmodel på det sociale område er vores redskab? Er du en stærk koordinator og trives du i rollen som facilitator og mødeleder? Så kan du være den udviklingskonsulent, vi står og mangler i Specialsektorens udviklingsteam i Region Nordjylland.
Om stillingenI Specialsektoren vil vi være kommunernes fortrukne samarbejdspartner og leverandør af specialiserede ydelser. Vi vil medvirke til, at hver enkelt menneske, der benytter vores tilbud, får de bedst mulige vilkår for at mestre sin egen tilværelse. For at lykkes med det, er det vigtigt, at borgerne får den mest kvalificerede indsats og støtte inden for de rammer og vilkår, som gør sig gældende. Kvalitetsudvikling i Specialsektoren er baseret på, at medarbejdernes indsigt og erfaringer omsættes til systematisk viden, der kan deles med andre. Dette er der blandt andet fokus på i organiseringen af kvalitetsarbejdet i Specialsektoren, der fungerer i et tæt samspil med den generelle organisering i Specialsektoren.
Hvor kommer du ind i billedet? Specialsektoren har brug for en udviklingskonsulent, som har kvalitetsarbejdet og den danske kvalitetsmodel som hovedopgaver. Du vil få en central rolle som koordinator og ressourceperson i de forskellige mødefora, der er en del af kvalitetsorganiseringen. Du vil skulle sikre fremdrift i den tværgående organisering, ligesom du vil have rollen som mødeleder på nogle af møderne. Du bliver tovholder for den danske kvalitetsmodel, der er et centralt redskab for tilbuddene i Specialsektoren. Kvalitetsmodellen understøtter nemlig det vigtige formål, at bidrage til det enkelte menneskes mestring af tilværelsen. Du kommer således til at være i tæt dialog og samarbejde med den administrative ledelse samt ledere og medarbejdere på sektorens tilbud. Derudover bliver du sektorens repræsentant i den tværregionale temagruppe for kvalitet, som arbejder med kvalitetsmodellens overordnede fremdrift og udvikling.
Udover kvalitetsmodellen vil du blive tilknyttet og skulle løse en række øvrige opgaver inden for udviklingsteamets opgaveramme. Disse består af både tværregionale initiativer, tværgående projekter i Specialsektoren og lokale udviklingsinitiativer i samarbejde med det enkelte tilbud. Opgaverne vil afhænge af de aktuelle behov.
For at lykkes i jobbet, er det en klar fordel, at du har erfaring med kvalitetsarbejde samt har erfaring med facilitering og planlægning af både større og mindre opgaver.
Det bliver din opgave:
- At være en gennemgående ressource i Specialsektorens nye kvalitetsorganisering
- At være tovholder på arbejdet med Dansk kvalitetsmodel på det sociale område, herunder modellens fremdrift, koordinering og udvikling i Specialsektoren
- At omsætte kvalitet i praksis sammen med ledere og medarbejdere i Specialsektoren
- At være proceskonsulent, facilitator og mødeleder i forskellige arbejdssammenhænge om kvalitetsarbejde
- At være Specialsektorens repræsentant i den tværregionale temagruppe for kvalitet
- At skabe sammenhæng mellem kvalitetsmodellens udvikling og sektorens øvrige opgaver og initiativer
- At understøtte ledere og medarbejdere i kvalitetsarbejdet i Specialsektoren
Vi kan tilbyde dig:
- En stilling med udfordrende og udviklingsorienterede arbejdsopgaver
- Fleksibilitet og indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse
- Sparring og samarbejde med engagerede kolleger i administrationen
- Tæt samarbejde med ledelsen i Specialsektoren
- Et anerkendende arbejdsmiljø med en uformel omgangstone
Vi ønsker, at du:
- Har en relevant samfundsvidenskabelig eller humanistisk uddannelse
- Har erfaring med kvalitetsarbejde og kendskab til den faglige indsats på socialområdet
- Har viden om forandringsprocesser og god forståelse for såvel sociale såvel som strukturelle og strategiske forhold
- Har et godt overblik og er god til at skabe sammenhæng, når opgaveløsningen er kompleks
- Har erfaring med at arbejde udviklingsorienteret med konkrete problemstillinger i samarbejde med ledere og medarbejdere i praksis
- Er en dygtig konsulent og facilitator, der kan fremme meningsskabende processer
- Besidder gode samarbejdsevner og bidrager aktivt med ansvar, engagement, en positiv indstilling og lydhørhed overfor andres perspektiver
- Er dygtig til at formulere dig på skrift såvel som mundtligt
Hvem er vi?Region Nordjyllands Specialsektor består af en række tilbud inden for det specialiserede socialområde og specialundervisningsområdet samt en administration. Tilbuddene er fordelt på fire områder: 1) Specialområdet for voksne med udviklingshæmning, 2) Området for kommunikation og specialpædagogik, 3) Området for rehabilitering og socialt udsatte borgere og 4) Området for socialpsykiatri.
Som udviklingskonsulent bliver du tilknyttet administrationen, hvor der er ca. 30 ansatte. Du bliver en del af administrationens udviklingsteam, der består af 5 medarbejdere. Udviklingsteamets kernekompetencer vedrører udviklingsopgaver indenfor kvalitet, organisation og arbejdsmiljø. Du kan læse mere om Specialsektoren på
www.rn.dk/specialsektoren og mere om Dansk kvalitetsmodel på det sociale område på
https://rn.dk/specialsektoren/udviklingsprojekter/udviklings-og-kvalitetsarbejde/dansk-kvalitetsmodel-paa-det-sociale-omraadeDu får arbejdssted i administrationen i Regionshuset i Aalborg Øst. Det er nødvendigt, at du har kørekort, da du ofte vil skulle deltage i møder på Specialsektorens tilbud. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vicekontorchef Helle Bielefelt Søndergaard, tlf.: 61145631, mail: hebis@rn.dk.
Ansøgningsfristen er den 03.03.2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 14.03.2019. Ansættelse fra den 01.05.2019.
Søg job